S čerty nejsou žerty! Nebo jsou???

Vyzkoušejte, jak ďábelsky chytře lze propojit gramotnosti v tematickém celku a prožít v mateřské škole nevšední týden plný zábavy, ohně, napětí a legrace. Připravte pro děti po čertech pěkné různorodé činnosti a pekelně zajímavé pokusy. Ďábelské úkoly jsou nachystány i pro učitele.

Asi do patnácti let jsem se bála čerta. Opravdu. Vždy v předvečer svátku svatého Mikuláše jsem se koukala do okna, kde se soused převlékal do kostýmu čerta a jakmile se v místnosti zhaslo, celá jsem ztuhla. Asi za to mohl nějaký nepříjemný zážitek z raného dětství, kterého by děti měly být ušetřeny.

Smyslem tematického celku je zprostředkovat dětem bezpečnou a příjemnou formou známý tradiční svátek – příchod Mikuláše, anděla a čerta, který děti předškolního věku aktivně prožívají doma, v mateřské škole i ve společnosti. Charakter průběhu svátku je spojen s emocemi a u dětí tak můžeme vídat různě intenzivní projevy očekávání, těšení se, radosti, ale i strachu. Hlavním cílem je představit dětem čerta jako rošťáka, který je jim v mnohém podobný a prostřednictvím nabízených her a činností tak děti zbavit obav nebo je alespoň zmírnit.

Děti budou mít příležitost zabývat se aktivitami rozvíjejícími čtenářskou a matematickou gramotnost – zapojovat se do vyprávění i diskuzí, vyhledávat podstatné informace, předvídat, třídit, orientovat se v prostoru i ploše, určovat počet. A to není zdaleka všechno…

Už máte chuť si hrát a experimentovat s gramotnostmi? Přečtěte si článek.